söndag 8 januari 2012

Stor och liten - 8 av 365+1 foton - #292

Ett bra foto till ämnet stor och liten tog jag i torsdags på resecentrat
här i Nordmaling.
Och saken är den att det visar att man inte behöver en värsting utrustning
för att dra upp en stor fisk....
räcker med en pinne...
Lite som min fiskekarriär började...
ett 50 kronors fiskespö och största fisken...
idag har jag fått ett fint spö av Rantafar....och drar fortfarande stora öringar...
skryt....
tänker ni...
tjaa...kan tyckas, men fisket är min livsnerv,
då mest upplevelserna runtomkring...naturen, stämningen, njutningen...
och en å annan fisk att landa.

16 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

hahaha...skön bild!

Nä, nu måste jag fixa lite foton på min 365:a med....
har ju en massa party bilder från i helgen....men vette katten om de passar in på nått tema...
=)

Anne-Lie sa...

Snygg tolkning helt klart! Tänk att det stämmer det där med att det inte är storleken som räknas;-))

Ina sa...

Jag älskade att meta i Ångermanälven när jag var barn! Kunde stå i timmar och vänta på att flötet skulle sjunka ner under vattenytan. Och den aborre jag fick upp, rökte min morfar i sin egenhändigt byggda rök och så åt vi den på tunnbröd till kvällen.....Minnen!

Rolig tolkning på temat! :-)

KerstinA sa...

Perfekt tolkning. Jag är ingen fiskare men gillar fisk. Gärna en röding tillagad av Per på Borgagården :)

Milla sa...

Hm, har jag fel lista då mina teman INTE alls stämmer in på det du har???

Theka sa...

Kul bild, och helt klockrent tolkat. Storleken är inte allt, inte heller priset.

Ullagunni sa...

Jättefin bild och så kul med dina kommentarer

Pysselfarmor sa...

Det var en tolkning att le åt!

jo fiskar har jag gjort också hela mitt liv...från eget snickrat fiskespö av en gren till litet bättre grejer numera och så näten inte att förglömma.
Absolut naturen är bäst! Jo det finns allt bra vacker natur här i Stockholm också!!

Camilla (Rantis) sa...

http://joyalicia.devote.se/

....kolla in vilken snygg dotter Benitha har....

Millan sa...

Härlig bild!!!

KerstinA sa...

ett tillägg...jag har sett din Borgabilder :) Vi är där vintertid och ibland på hösten. Ett perfekt ställe att "ladda sina batterier"
http://throughmycanonlens.blogspot.com/2011/12/fototriss-del-162-vart-ett-besok.html

Bonnfrua sa...

Här har det rasslat till minsann när jag har haft för mycket att göra för att hinna med bloggandet!
Härliga bilder och tolkningar du har Rantamor!

Marina sa...

Vilken perfekt bild till temat. Härlig staty!

Annelie Esséus sa...

Hahahahahaha, härligt! Så coola!

B i r g i t t a sa...

Perfekt!
Ha ha :D

Helena sa...

Coola! :D