måndag 30 januari 2012

Betraktare - 32 av 365+1 foton - #16

En liten världsbetraktare på fem månader...
hur ser omgivningen ut i hans ögon...hur ser han oss vuxna.
Han hör ord och skratt...
han ser kusin Colin och blir ivrig...ser att han också är liten...
han ser hur alla omsluter honom med sin kärlek...
hans pappa är så stolt...han bär runt sin son med starka armar...
men till slut landar lille John i sin mammas famn...
där doftar det just det han vill ha...en kärleksfull famn...
med mat i mejerierna...
det bästa han vet just nu...
En liten betraktare.

11 kommentarer:

Millan sa...

En sån liten söting!!!

Eva Trillian sa...

Så fint skrivet!

Camilla (Rantis) sa...

ja..nog e de små riktiga betraktare,
man undrar ju just vad som försiggår i deras små hjärnor...

Söta Lille J...

Camilla (Rantis) sa...

angående färgerna...
i vissa gränder och delar av Rom så såg husen ut så där....knappt så man behöver redigera fotona...
=)

Annelie Esséus sa...

5 månader? Är han fem månader redan???? Herregud vad fort det går!
Han är så söt som socker den lille, och snart ska jag få nosa på en jag också!
Nej han kom inte för tidigt, han kom en dag efter utsatt tid.
Förlossningen gick bra när den väl kom igång, hon fick kämpa länge, hade värkar i ett par dygn innan.

Ina sa...

Vilken söt liten betraktare! :-)

Theka sa...

En riktig sötnos. Undrar alltid vad som finns i deras tankar. Likadant med djuren. Så nyfiken. En tyst betraktare.

Andreas Stormfjäll sa...

Min gopalt!! Gissa om vi blev glada att se varandra igår när jag kom hem... Han var så uppspelt så han bara snurrade i sängen och vägrade somna :)

KerstinA sa...

En betraktare som ser fundersam ut och är härligt blöt på hakan - en sötnos

Marina sa...

En väldigt söt sådan =)

Bonnfrua sa...

Känner mig som en gammelfaster eller nåt, för min första tanke var när jag såg bilden: "Så stor han har blivit!"
Fin bild du har här.