söndag 29 maj 2011

Fira - 154 av 365 foton - #59

Idag är det många som använder ordet FIRA, eftersom det är MORSDAG.
Många vill fira sin mor och ordna något extra.
Att vara mor är en ynnest att få vara, en kärlek som aldrig försvinner.
Varje barn finns i mitt hjärta...och ännu finns det plats för barnbarn.
Hjärtat blir bara större och fylld av mera kärlek.
När barnen var små fixade dom alltig till en trerätters middag...som dom överraskade mig med.
Minns ännu med glädje den tiden.
Presenter fick jag i form av en porslinsfigur, klädnypor+klädsnöre, suddagummi...ja fantasin visste inga gränser och presenterna blev många.
Blommor plockades av en varm barnahand.
Härligt och kärleksfullt.
Dessa rosor fick jag av LillaC och hans pappa igår...tack tack.
LillaC åkte hem och tyst det blev i huset...tyst i huset...
tip..tap..tipp...tap
Nej nu hamnade jag lite fel.
Grattis alla mommor.

5 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

å vilka fina rosor du fick...
härlig och cool vinkel på fotot med!!

Ja, nog minns jag alla vår inköp...hahaha....klädlina å klädnypor, vill inte ALLA mammor ha det????
*hahaha*
Skoj var det med att vi fixade 3:rätter med....har du kvar våra menyer??

Rantamor sa...

Ja å vinkeln på mitt foto tyckte du var coolt...
Kan då säga att jag hade inte fotat dom så för nåt år sen...utan i vaset med mor bredame....
Hua...vad man förändras i fotandet.

Camilla (Rantis) sa...

..fotot blev så där soft när jag fotade...har knappt redigerat det alls...
läckert blev de i alla fall!

Ja, tiderna förändras....
å jag med.... ser dåligt på nära håll, kom som ett brev på posten när jag fyllde fyranollan...å undra om inte artrosen satt sig lite i knäna me....
Men tuttarna är friska i alla fall... tjjjhhhoooo!!!

Camilla (Rantis) sa...

hahaha....nä så är det ju...
å tar man min fuskade "fotostil" så kan man få de allra konstigaste vinklar....

Herr Nilssons Fru sa...

Vackra rosor till en omtänksam o fin mor och mormor.

Kramiz Anki