onsdag 16 februari 2011

Noter - 47 av 365 foton - #192

Mitt tema idag fick bli Noter.
Och lite nostalgi är det ju också, med HepStars och noterna är Wedding.
Vi födda på femtio talet kommer ihåg dessa popband som bildades, med alla konstalationer och underfundiga namn. Vissa bandmedlemmar blev stora och funkar ännu idag... det är inte många i världen som inte vet vem Benny Andersson är....men just här i HepStars, så var det nog Svenne Hedlund som var den stora stjärnan.
1966 trycktes detta notblad och priset 4,10kr.

5 kommentarer:

Bonnfrua sa...

:-)
Jag är lite för ung för att ha upplevt det, men musiken hör man ju ändå.
Gillar dina små anekdoter till bilderna, det gör det så personligt. Trevligt liksom.

Camilla (Rantis) sa...

underbart foto...så läckert i sepia me!
Ja, dessa noter kanske e värt en förmögenhet....vem vet?!
=)

Kerstin sa...

Men vilken skatt du har där! Jag var ett stort fan av Hep Stars. Hade tom en pin som satt på jackan där det stod "Kär i Svenne". Jodå, han var en heting på den tiden. Jag kunde alla deras låtar utantill. Vilka minnen du drar igång med din bild! Det tackar jag för. :)
Ha en fin kväll.

Moments of photography sa...

Bra bild du tagit :) De gamla banden var såååå bra!

annette sa...

Fick inte bara se en stämmningsfull bild här, fick oxå känna av lite nostalgikänsla;)

annette